Podręcznik oraz ogólne informacje o KC znaleźć można tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Linka nie miałam zapisanego, ale wystarczy wpisać w google 'Kryształy Czasu' i ta stronka wyskakuje jako pierwsza :)
A podręcznik do Wiedźmina (a dokładniej Wiedźimin: Gra Wyobraźni) miałam okazję przeglądać, ale zagłębiałam się w nim, więc trudno cokolwiek powiedzieć. Podobno sytem dobry, ale powtarzan tylko plotki :)
Za to miałam w łapkach nieco dłużej Oko Yarrdesa (jakoś tak to się pisało chyba) - taki mini-systemik napisany przez Sapkowskiego. Mechanikę toto ma całkiem znośną, opartą na k6. Ale w to także nie grałam, więc teoretyzuję ;)
Z systemów Warhammer i ZC . O mechanice nie będę mówił , bo jej nie używam . W młotku najlepszy jest klimat i nieuchronny koniec Imperium , gracze nie mogą go uratować , a jedynie przedłużyć mu agonię .
Natomiast ZC to system w jakiś sposób elitarny , co bardzo mi odpowiada .
Co do KC to pierwszy system RPG jeszcze z "Magii i Miecza" . A swoją mechaniką tak mnie zraził , że nigdy już do niego nie wróciłem . Ale pewnie dobry MG może coś wykrzesać i tego systemu .
Ja tam najbardziej lubie L5K, ale to glownie ze wzgledu na tematyke (choc musze przyznac, ze system tez jest b. dobry).
Ale tak na prawde to najbardziej lubie bezsystemowki (ew. z systemem ukleconym na predce badz niedokonczonym). To byly jedne z moich najlepszych sesji jakie gralem, pelne inwencji i zabawy. To bylo to.
I jeszcze sie ustosunkuje do Wiedzmaka - gralem raz i to byl storytelling. Bylo calkiem fajnie, choc dobijala mnie argumentacja - "on to moze miec, jest mutantem." Zreszta, taki wiedzmin to bez sensu, bo to jednoosobowa armia i nawet sakiewki nie mozna mu bylo zabrac :/
Zaknafein Elf zamkowy
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 207 Przeczytał: 0 tematów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach